Tillbaka i LA

imageDet är fantastiskt att vara tillbaka i LA. trodde aldrig att jag skulle komma tillbaka så snart. Två och ett halvt år har gått sedan sist.

Tullpersonalen var sig lik. Tog två timmar att ta sig igö var måttligt nervösa då vi åkte utan visum och bara med ESTA men det räckte! Såg dessutom sen att mitt gamla visum går ut Först 2016. Så åker kanske fler gånger.

Tråkigt är att vi nästan bara träffat otrevliga amerikaner. Jonas fällde kommentaren ”tänk att så få pratar engelska”. De flesta ser ut som typiska mexikaner och idag har vi roat oss med att räkna antalet vita personer vi sett. Det var vi heller inte ensamma om. Men jag ska ta och berätta från början..

Efter förseningar med flyget landade vi klockan 21.50 lokal tid i USA. Reste 1 maj 20.00 från Arlanda. Flygbolaget hade då bjussat oss på ”gratis öl”,”god nattsömn”, ”gratis mat” sarkastiskt skrivet på Jonas twitterkonto. Men humöret var på topp ändå. Vi hade gott sällskap.

Flygresan gick bra. Vi hade tagit med oss massa mat och våra böcker hann vi inte ens öppna. Väl framme möttes vi av rejäl trafik på flygplatsen. Hoppade på en gul amerikansk taxi som körde oss till hotellet. Vi körde nog 40 min i alla fall, enligt karta 3 mil. Enligt taxiföraren bor vi i en bra del av LA. området tillhör New Hampshire. Resan kostade ca 450kr. Klockan var halv tolv amerikansk tid när vi kom fram. Så vi somna direkt.